Automatgear​

Almindelig lovpakke

16.999 kr.

Lovpakke til automatgear

Når du tager din lovpakken til automatgear, så gælder det kun til kørsel med automatgear. Du får en kode 78 i dit kort.

Når du vælger at tage køreundervisningen med automatgear, slipper du for bekymringer og frygt i forbindelse med gearskift og koblingspunkt. Fra starten kan du fokusere fuldt ud på trafikken og selve kørslen, hvilket gør dig mere opmærksom på orienteringer og kørselsadfærd.

Denne fordel betyder typisk, at behovet for ekstra køretimer bliver mindre, hvilket både sparer dig tid og penge.

Vælg at tage din køreuddannelse med automatgear og oplev den øgede fokus og tryghed, som det giver dig. Du vil opnå en effektiv og økonomisk forløb, der gør dig klar til at erobre vejene uden unødig bekymring.

køreskole

Prisliste

I forbindelse med dit uddannelse er der nogle ekstraudgifter:

Fordele med automatgear​

At vælge at starte på kørekort med automatgear har flere fordele:

Du undgår den indledende udfordring med at lære at skifte gear og finde koblingspunktet, hvilket kan være overvældende for nogle elever. Med automatgear kan du komme hurtigt i gang med at fokusere på selve kørslen.

Med automatgear er kørslen mere afslappet og behagelig. Du behøver kun at styre rattet og bruge de to pedaler, hvilket mindsker den fysiske og mentale anstrengelse ved at skulle håndtere koblingen og gearskift.

Automatgearet sørger for, at bilen skifter gear automatisk, hvilket betyder, at du ikke behøver at bekymre dig om at skifte til det korrekte gear i forskellige situationer. Dette giver en mere problemfri kørselsoplevelse.

Ved at undgå gearskift kan du rette din opmærksomhed mere mod trafikken og de omgivende forhold. Det sænker også nervørsitten, ved at bilen ikke går ud midt på vejen. Du kan derfor være mere opmærksom på at følge trafikregler, orientere dig korrekt og træffe hurtige beslutninger, hvilket er afgørende for sikker kørsel.

Da du ikke behøver at bruge tid og energi på at mestre gearskift og koblingspunktet, kan du ofte opnå en hurtigere progression i din køreuddannelse. Dette kan resultere i en tidsbesparelse og give dig mulighed for at opnå dit kørekort hurtigere.

Når du har opnået dit kørekort med automatgear, har du mulighed for senere at få et tillægskursus til manuelt gear, hvis du ønsker at køre biler med manuel transmission. Dette giver dig fleksibilitet og flere muligheder i fremtiden.

Teori og praktisk prøve

Du deltager på vores helt almindelige teorihold. Den eneste forskel er, at du kører i en bil med automatgear til dine kørelektioner.

Du skal være opmærksom på, at du efterfølgende kun må køre i en bil med automatgear. Ønsker du at køre i en bil med manuelt gear, skal du til ny praktisk prøve, men ikke ny teoriprøve.

Har du spørgsmål i forhold til at tage lovpakken til automatgear, så er du selvfølgelig mere end velkommen til at kontakte os for yderligere informationer.

Regler og forløb med automatgear

Siden januar 2017 har det i Danmark været muligt, at tage lovpakken i en personbil med automatgear. Det er dog vigtigt at pointere, at hvis man vælger denne løsning, må man så kun køre bil med automatgear.

Såfremt at du har bestået køreprøven med automatgear, men efter ønsker at køre med manuelt gear, skal du heraf så bestå en ny, praktisk køreprøve i en godkendt skolevogn med manuelt gear.

Processen i undervisningen til bil med automatgear er nøjagtig den samme, som hvis det var med manuelt gear, bortset fra du ikke har nogle gear at tænke på.

Du følger et helt normalt hold og forløb, hvor du vil køre i en bil med automatgear. Til Du følger et helt normalt hold og forløb, hvor du vil køre i en bil med automatgear.

Til den den praktiske køreprøve, ville du skulle køre i den samme bil du har øvet i, for at opnå den fulde bekvemlighed.

Herlev trafikskole Undervisning

Hvornår er der undervisning?

Vi underviser teori 3 gange gange om ugen, hvor du derfor kan vælge den dag der passer dig bedst.
    Du skal kun deltage til vores teoritime 1 gang om ugen.

Mandag:
    18:00 - 20:30​

Onsdag:

Torsdag:

Hvor lang tid gælder lovpakken?

Lovpakken er gyldig i 1 år. Holdes der pause på mere end 3 mdr. i forløbet udløber lovpakken.