Kørselsforbud​

3.999,-​

Vi hjælper med kørselsforbud

Hvis du har fået kørselsforbud, skal du aflevere dit kørekort til politiet.

Hvis du har fået kørselsforbud, skal du aflevere dit kørekort til politiet. Du kan derefter først få dit kørekort tilbage, når du har gennemgået en særlig køreundervisning og bestået en kontrollerende køreprøve.

Skyldes kørselsforbuddet spirituskørsel, skal du i stedet for særlig køreundervisning gennemgå et kursus om spiritus, andre former for påvirkning, og trafik (ANT-kursus).

Kørselsforbud og særlig køreundervisning

Hvis du har fået kørselsforbud, skal du gennemføre en særlig køreundervisning hos en godkendt kørelærer, inden du går til den kontrollerende køreprøve.

Den særlige køreundervisning tager fat i tre udvalgte dele af den almindelige uddannelsesplan, som man gennemgår til den almindelige køreprøve: trafikadfærd, grundregler for bilkørsel og manøvrer på vej.

Undervisningen skal mindst omfatte syv lektioner á 45 minutter i teorilokale og mindst otte lektioner á 45 minutter i skolevogn. Undervisningen skal mindst strække sig over otte undervisningsdage.

ANT-kursus

Hvis du har fået kørselsforbud pga. spirituskørsel begået den 1. marts 2002 eller derefter, eller fået betinget eller ubetinget frakendelse af retten til at køre bil pga. spirituskørsel, skal du gennemføre et ANT-kursus for at få retten til at føre bil tilbage.

Her kan du læse mere om hvad kurset består af, og hvilke elementer du skal igennem hvis du har kørselsforbud på baggrund af påvirket kørsel. Selve kurset består typisk af 4 lektioner, og deltagelse på alle 4 er obligatorisk for at gennemgå kurset.

Udeblivelse eller hvis du kommer for sent, vi resulterer i at du skal starte forfra. Førnævnte vi typisk også resulterer i et nyt kursus gebyr.